dnes je 21.12.2024

Input:

Způsob podání, forma a náležitosti návrhu

23.12.2019, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 31 minut

9.2.2
Způsob podání, forma a náležitosti návrhu

Mgr. Ivana Mlejnková

Podání návrhu jen kvalifikovanou osobou - dlužníkem či jinou osobou

V části 9.2.1.1 je podrobně komentována právní úprava zavedená s účinností od 1.1.2017 (novelou IZ provedenou zákonem č. 64/2017 Sb.) prostřednictvím ustanovení § 390a IZ (ve spojení zejm. s novým zněním § 97 odst. 5 IZ a dalšími novelizovanými ustanoveními), podle které:

  • každý dlužníkův návrh na povolení oddlužení (ať již je podán podle § 390 odst. 1 věty druhé IZ samostatně v insolvenčním řízení zahájeném věřitelem a tedy není spojen s dlužníkovým insolvenčním návrhem, anebo je – v případě insolvenčního řízení zahájeného samotným dlužníkem – podle § 390 odst. 1 věty prvé IZ podán spolu s jeho insolvenční návrhem),

  • též dlužníkův insolvenční návrh, pokud je s ním spojen jeho návrh na povolení oddlužení dle § 390 odst. 1 věty prvé IZ,

může sepsat a podat

a) sám dlužník (§ 390a odst. 2 IZ) jedině pokud je

  • - fyzickou osobou, která buď má právnické nebo ekonomické vzdělání v magisterském studijním programu, nebo vykonala zkoušku insolvenčního správce, nebo
  • - právnickou osobou, za niž jedná (návrh činí) osoba uvedená v § 21 OSŘ se stejnou kvalifikací

b) jinak jedině některá z osob uvedených v § 390a odst. 1 IZ, kterými jsou

  • - advokát, notář, insolvenční správce či soudní exekutor (který ale nemůže návrh sepsat a podat za toho dlužníka, proti němuž nebo proti jehož manželu vede exekuční řízení - § 390a odst. 6 IZ), nebo
  • - akreditovaná osoba (akreditovanou osobou je právnická osoba, které byla rozhodnutím ministerstva udělena akreditace pro poskytování služeb v oblasti oddlužení podle právní úpravy vtělené do části třetí IZ s účinností od 1. 7. 2017 - viz část 9.2.1.1.1),

kdy taková osoba není zástupcem dlužníka pro insolvenčním řízení - nejde tu o klasické procesní zastoupení, nýbrž o zvláštní dílčí zmocnění pouze pro sepis a podání dlužníkova návrhu, a též k případnému odstraňování jeho vad.

Následky nedodržení uvedených požadavků jsou popsány v části 9.2.1.1 pod heslem "DŮSLEDEK NEPODÁNÍ NÁVRHU (NÁVRHŮ) OSOBOU dle § 390a odst. 1 nebo 2 IZ". Tam je vysvětleno, že dle § 97 odst. 5 IZ (ve znění účinném od. 1. 7. 2017) také sám insolvenční návrh dlužníka, s nímž spojil svůj návrh na povolení oddlužení, musí být sepsán a podán jedině některou z kvalifikovaných osob uvedených v § 390a odst. 1 nebo 2 IZ, jinak (při nedodržení uvedeného požadavku) se k podanému insolvenčnímu návrhu bez dalšího nepřihlíží, tj. na jeho základě insolvenční řízení vůbec nebude zahájeno a potom bude samozřejmě irelevantní stejná vada - totiž jakákoli vada - stíhající souběžný návrh na povolení oddlužení. To znamená, že užití novelizovaného ust. § 393 odst. 3 IZ, podle kterého insolvenční soud bez dalšího odmítne návrh na povolení oddlužení, který není sepsán a podán příslušnou kvalifikovanou osobou podle § 390a odst. 1 nebo 2 IZ, fakticky přichází v úvahu jen v případě samostatného návrhu na povolení oddlužení podaného dlužníkem dle § 390 odst. 1 věty druhé IZ v insolvenčním řízení zahájeném věřitelem.

V odkazované části pod heslem "Podání návrhu (návrhů) jinou kvalifikovanou osobou - § 390a odst. 1 IZ" je také vysvětleno, že podává-li dlužníkův návrh na povolení oddlužení společně s jeho insolvenčním návrhem některá z kvalifikovaných osob uvedených v § 390a odst. 1 IZ, činí tak na základě zvláštní plné moci, na které pak musí být podpis dlužníka (co zmocnitele) úředně ověřen (viz § 97 odst. 2 a 3 IZ), jinak se opět k insolvenčnímu návrhu nepřihlíží a insolvenční řízení tak vůbec nebude zahájeno. K důsledkům nepřihlížení k insolvenčnímu návrhu v obou uvedených případech viz též část Zahájení insolvenčního řízení pasáž B).

Obecné přechodné ustanovení novely účinné od 1. 7. 2017 – viz úvod části 9.2.1.1.

A) ZPŮSOB A FORMA PODÁNÍ NÁVRHU

Povinné podání dlužníkova návrhu elektronickým způsobem

Právní úpravou § 80a IZ zavedenou s účinností od 1.7.2017, je

  • - pro osoby, jež mají podle zvláštního právního předpisu (zákona č. 300/2008 Sb.) bez žádosti (povinně), zřízenou datovou schránku (odst. 1), a za stejných podmínek i pro jejich zástupce, kteří činí podání (odst. 3),
  • - pro akreditované osoby podávající za dlužníka návrh na povolení oddlužení, či též s ním spojený insolvenční návrh, bez ohledu na to, zda mají zřízenu datovou schránku (odst.3),

stanovena povinnost jejich elektronické komunikace se soudem dle § 80a odst. 1 věty prvé IZ, tj. povinnost činit podání – včetně jejich příloh – do datové schránky soudu nebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Proto pokud návrh na povolení oddlužení

  • činí ve smyslu § 390a odst. 2 IZ sám dlužník, který je osobou podléhající dle § 80a IZpovinné elektronické komunikaci, anebo

  • činí za dlužníka návrh některá z příslušných kvalifikovaných osob uvedených v § 390a odst. 1 IZ, jež všechny režimu povinné elektronické komunikaci dle § 80a IZ podléhají (včetně akreditovaných osob),

pak tento návrh a též s ním spojený insolvenční návrh - včetně příloh - musí být podán uvedeným elektronickým způsobem předepsaným v § 80a odst. 1 větě prvé IZ, tj. do datové schránky soudu nebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Podpis dlužníka či jiných osob na přílohách návrhu

Pokud jde o přílohy návrhu na povolení oddlužení, které musejí být opatřeny vlastnoručním podpisem dlužníka či jiné osoby, jako jsou seznamy majetku dlužníka dle § 104 IZ, prohlášení dlužníků-manželů dle § 394a odst. 2 IZ, na kterém jejich podpisy musejí být dokonce úředně ověřené, nebo případná smlouva o důchodu či darovací smlouva [viz níže pasáž C)], z hlediska dodržení požadavku elektronického způsobu jejich podání je podstatné jen to, zda byly podány – s návrhem či zvlášť – způsobem předepsaným v § 80a odst. 1 větě prvé IZ. Jinou věcí je to, v jaké podobě lze mít předloženou listinu za validní z hlediska požadavku jejího vlastnoručního podpisu. V tom smyslu je třeba rozlišovat, zda je u dané listiny nutný úředně ověřený podpis, či nikoli. Zatímco u listiny podepsané bez úředního ověření (tj. není-li toto ověření povinné) zřejmě vesměs lze akceptovat, pokud tato listina bude insolvenčnímu soudu předložena předepsaným elektronickým způsobem v  prosté kopii (tedy scan její listinné podoby), u listiny s podpisy úředně ověřenými (u které je toto ověření povinné) bude nutno předložit autorizovanou konverzi této listiny do její elektronické podoby [§ 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů], s tím, že absenci takové konverze pak náleží řešit jako vadu náležitostí přílohy v režimu § 393 odst. 3 IZ, tj. výzvou k odstranění takového nedostatku, tedy ve výsledku stejným způsobem, jako v případě vady spočívající v nedodržení elektronického způsobu podání [viz pasáž ad A) + B) +C)]. To proto, že absence autorizované konverze listiny zaslané insolvenčnímu soudu elektronickým způsobem se v insolvenčním řízení – tak jak tak - neprojevuje jako vada podání z hlediska speciální úpravy § 80a odst. 1 věty prvé IZ, a tedy nepřichází v úvahu řešit ji způsobem a s důsledky plynoucími z § 80a odst. 3 IZ (do 31.5.2019 odst. 2).

K tomu viz závěry usnesení Vrchního soudu v Praze č.j. KSPA 53 INS 21840/2017, 2 VSPH 199/2018-P4-9 ze dne 16.2.2018 (citace z odůvodnění):

"Požadavek autorizované konverze listiny zaslané insolvenčnímu soudu elektronickým způsobem je tedy důvodný u listiny, jež musí být dle výslovného požadavku zákona opatřena úředně ověřenými podpisy (jak vyžaduje např. ust. § 97 odst. 3 IZ ohledně navrhovatelova podpisu na insolvenčním návrhu či na plné moci jeho zmocněnce, který za něj návrh podepsal, kdy ovšem nesplnění takového požadavku je spojeno se zvláštním následkem nepřihlížení k návrhu dle § 97 odst. 2 IZ), anebo v případě plné moci, u níž o nutnosti ověřených podpisů rozhodl (usnesením, jímž se vede řízení) předseda senátu či samosoudce (§ 28 odst. 4 o.s.ř.), popřípadě vznikne-li pochybnost o pravosti předložené listiny – tehdy její autorizovaná konverze, stejně jako předložení originálu či jeho ověřená kopie, je způsobilá rozptýlit pochybnost o tom, že předkládaný dokument není falzum, tedy že obsah listiny v elektronické podobě odpovídá dokumentu v původní listinné podobě". (...)

Uvedené však nic nemění na tom, že absence autorizované konverze listiny zaslané insolvenčnímu soudu elektronickým způsobem [tedy absence převedení tohoto dokumentu v listinné podobě do dokumentu obsaženého v datové zprávě dle § 22 odst. 1 písm. a) ZEÚ] se v insolvenčním řízení neprojevuje jako vada podání z hlediska speciální úpravy § 80a odst. 1 věty prvé IZ, a tedy nepřichází v úvahu řešit ji způsobem a s důsledky plynoucími z § 80a odst. 2 IZ IZ /Pozn.: od 1.6.2019 se jedná o odst. 3/.."

Výjimečná akceptace listinného podání

Insolvenční soud podle § 80a odst. 1 věty druhé IZ může výjimečně - v odůvodněných případech - akceptovat podání v listinné podobě, tj. pokud je podatel objektivně (bez své viny) nemohl učinit v předepsané elektronické podobě a takové důvody současně s podáním výslovně uvedl. Rychlé prozkoumání – ověření - důvodů pro danou výjimku v tom kterém případě nicméně bude pro soud zřejmě obtížné, v případě insolvenčního návrhu by k němu muselo dojít fakticky okamžitě s ohledem na to, že při nedodržení tohoto požadavku se podle nového znění § 97 odst. 4 IZ k podanému insolvenčnímu návrhu nepřihlíží.

Důsledek nedodržení elektronického způsobu podání

Nedodržení předepsaného elektronického způsobu podání (je-li činěno osobou podléhající povinné elektronické komunikaci a není-li dán důvod k akceptaci listinného podání dle předchozího odstavce) představuje podle § 80a odst. 3 /do 31.5.2019 odst. 2/ ve spojení s § 393 odst. 1 IZ odstranitelnou vadu podání. Takovou závadu (i kdyby se týkala toliko příloh podání) ale přichází v úvahu řešit - postupem soudu popsaným v závěru této části ad A) + B) + C) ), tj. výzvou k nápravě a odmítnutím návrhu v případě neodstranění vytčené závady v určené lhůtě - pouze pokud půjde o dlužníkův samostatný návrh na povolení oddlužení podávaný v insolvenčním řízení zahájeném jeho věřitelem dle § 390 odst. 1 věty druhé IZ.

V případě tohoto návrhu podávaného dlužníkem společně s jeho insolvenčním návrhem dle § 390 odst. 1 věty prvé IZ, který rovněž nebyl podán předepsaným elektronickým způsobem, totiž nastane ze zákona - podle nového znění § 97 odst. 4 IZbez dalšího následek, že se k takovému insolvenčnímu návrhu nepřihlíží, takže na jeho základě insolvenční řízení vůbec nebude zahájeno, a potom bude irelevantní stejná vada (jakákoli vada) stíhající souběžný návrh na povolení oddlužení.

Dlužno dodat, že stejný následek nastane také v případě, že dlužníkův návrh na povolení oddlužení podávaný společně s jeho insolvenčním návrhem činí za dlužníka - elektronickým způsobem - některá z příslušných kvalifikovaných osob uvedených v § 390a odst. 1 IZna základě zvláštní plné moci, na které podpis dlužníka (co zmocnitele) není úředně ověřen (viz § 97 odst. 3 IZ), anebo tato zvláštní plná moc s úředně ověřeným podpisem dlužníka není předložena autorizovanou konverzí této listiny do její elektronické podoby. K důsledkům nepřihlížení k insolvenčnímu návrhu v obou uvedených případech viz též část Zahájení insolvenčního řízení pasáž B).

Povinný formulář

Podle § 391 odst. 3 IZ lze návrh na povolení oddlužení podat pouze na předepsaném formuláři jehož náležitosti stanoví s účinností od 1. 7. 2017 vyhláška č. 191/2017 Sb., o náležitostech podání a formulářů elektronických podání v insolvenčním řízení v § 17 (předtím je stanovila vyhláška č. 311/2007 Sb., o jednacím řádu pro insolvenční řízení). K tomu nutno zdůraznit, že pro návrh na povolení oddlužení není předepsán formulář výhradně elektronický. To znamená, že pokud návrh činí osoba podléhající elektronické komunikaci dle § 80a IZ (je činěn za dlužníka některou z osob uvedených v § 390a odst. 1 IZ, anebo samotným dlužníkem, který je k tomu dle § 390a odst. 2 IZ vybaven potřebnou kvalifikací a současně je osobou, jež má povinně zřízenou datovou schránku), je povinna zaslat insolvenčnímu soudu vyplněný formulář návrhu i jeho přílohy elektronickým způsobem předepsaným v § 80a odst. 1 první větě IZ, ovšem formulář nemusí být takto užit a předložen v jeho interaktivní elektronické podobě, a tedy zřejmě postačí prostá kopie vyplněného formuláře (scan).

Není-li návrh na povolení oddlužení podán na předepsaném formuláři, jde podle § 80a odst. 3 (do 31.5.2019 odst. 2) ve spojení s § 393 odst. 1 IZopět o odstranitelnou vadu tohoto podání spočívající v absenci předepsané zvláštní formy podání, která – není-li odstraněna v soudem určené lhůtě - je důvodem k odmítnutí tohoto návrhu (samozřejmě nejde-li o některý z výše uvedených případů, kdy insolvenční řízení dlužníka vůbec nebylo zahájeno pro vadu jeho společného insolvenčního návrhu způsobující následek, že se k němu nepřihlíží). K tomu viz závěr této části ad A) + B) + C).

Ve formuláři jsou níže popsané obsahové náležitosti návrhu stanovené IZ, i další náležitosti formuláře stanovené v uvedené vyhlášce, předepsány v kolonkách (rubrikách), jež podatel návrhu vyplní.

Příslušný formulář v interaktivní elektronické podobě – spolu s pokyny k jeho vyplnění - je uveřejněn na internetových stránkách ministerstva spravedlnosti – viz www.justice.cz v sekci Formuláře ke stažení, konkrétně pod URL adresou https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR . Na této adrese je zveřejněna aktuální upravená podoba formuláře od 13.12.2019.

Formulář je zpracován tak, aby byl použitelný

  • v případě, že dlužník podává návrh na povolení oddlužení spolu s insolvenčním návrhem [podle § 106 IZ odst. 1 a § 390 odst. 1 věty první IZ, část 9.2.1 ad B)];

pak dlužník v kolonce II. vyznačí tuto skutečnost a současně uvede, čeho se insolvenčním návrhem domáhá (zda navrhuje vydat rozhodnutí o jeho úpadku nebo hrozícím úpadku), a dále pak v kolonce V. – v souladu s náležitostmi insolvenčního návrhu vymezenými v § 103 odst. 2 IZ – musí uvést důvod tohoto návrhu, tj. vylíčit konkrétní rozhodující skutečnosti, které jeho tvrzený úpadek či hrozící úpadek osvědčují; označení dlužníka i jeho případného zástupce (kolonky III. a IV.) a závěrečný datovaný podpis jsou pak pro oba návrhy společné s tím, že s ohledem na současně podaný (do formuláře vtělený) insolvenční návrh musí být připojený podpis dlužníka (za něj jednající osoby) úředně ověřený podle § 97 odst. 2 a 3 IZ – k těmto obsahovým náležitostem insolvenčního návrhu viz část Insolvenční návrh;

[nutno poznamenat, že samotný návrh na povolení oddlužení nemusí být opatřen podpisem úředně ověřeným, a proto podává-li jej dlužník současně s insolvenčním návrhem, který však podává samostatným podáním (nikoli prostřednictvím formuláře návrhu na povolení oddlužení), pak samozřejmě ve formuláři návrhu na povolení oddlužení nemusí svůj podpis nechat úředně ověřit],

  • v případě, že dlužník podává samostatný návrh na povolení oddlužení dle § 390 odst. 1 věty druhé IZ v insolvenčním řízení zahájeném k návrhu jeho věřitele, což vyznačí v kolonce II.,

  • v případě, že dlužníci-manželé podávají společný návrh na povolení oddlužení podle § 394a IZ, což opět vyznačí v kolonce II., ať již tento společný návrh oba manželé spojují prostřednictvím formuláře návrhu na povolení oddlužení se svým zde vtěleným – společně formulovaným – insolvenčním návrhem (odůvodněným v kolonce V.), jímž zahajují svoje insolvenční řízení, anebo takto podávají společný návrh na povolení oddlužení po podání insolvenčního návrhu věřitele (podle § 390 IZ odst. 1 věty druhé IZ) směřujícího proti jednomu z manželů (k tomu viz výklad v části Společné oddlužení manželů).

B) POVINNÉ OBSAHOVÉ NÁLEŽITOSTI NÁVRHU

Úprava povinných (obligatorních) obsahových náležitostí návrhu na povolení oddlužení zakotvená v § 391 odst. 1 IZdoznala změn s účinností od 1.6.2019 (novelou provedenou zákonem č. 31/2019 Sb.).

Podle § 391 odst. 1 IZ (ve znění účinném od 1.6.2019) návrh na povolení oddlužení musí – vedle obecných náležitostí podání (§ 42 odst. 4 OSŘ) – obsahovat:

  1. označení dlužníka a osob oprávněných za něho jednat, které podle § 392 odst. 4 IZ musejí být označeny způsobem předepsaným v § 103 odst. 1 IZ (viz část Insolvenční návrh, pasáž I.), tj.
    • fyzická osoba jménem, příjmením, bydlištěm (sídlem); jde-li o podnikatele též identifikačním číslem,

    • právnická osoba obchodní firmou nebo názvem, sídlem a identifikačním číslem,

  2. údaje o očekávaných příjmech dlužníka v následujících 12 měsících [do 31.5.2019 to bylo pro následujících 5 let],
  3. údaje o příjmech dlužníka za posledních 12 měsíců [do 31.5.2019 to bylo za poslední 3 roky],
  4. návrh způsobu oddlužení nebo sdělení, že dlužník takový návrh nevznáší.

Vyhláška č. 191/2017 Sb. (účinná od 1. 7. 2017) pak v § 17 odst. 1pro formulář návrhu dále rozvádí a doplňuje uvedené obsahové náležitosti, jež náleží vyplnit.

Ad d. shora: Dlužníkův návrh způsobu oddlužení nebo sdělení, že takový návrh nevznáší. K naplnění této náležitosti návrhu na povolení oddlužení je nyní v povinném formuláři tohoto návrhu určena kolonka II. "Navrhovaný způsob oddlužení". Jak vyloženo v části Způsoby oddlužení, dle původní právní úpravy platné do 30. 6. 2017 zákon nepřipouštěl provést oddlužení jinak, než buď výhradně formou zpeněžení majetkové podstaty podle tehdejšího § 398 odst. 2 IZ, nebo výhradně formou plnění splátkového kalendáře podle § 398 odst. 3 IZ. S účinností od 1.7.2017 byla v § 398 odst. 1 IZ (jeho tehdejším znění) umožněna navíc kombinace oddlužení plněním splátkového kalendáře se zpeněžením majetkové podstaty nebo její určené části, to ovšem jedině k návrhu insolvenčního správce, pokud s tím dlužník výslovně souhlasil. Proto nemohlo dojít k přijetí tohoto kombinovaného způsobu oddlužení, pokud to nenavrhnul insolvenční správce, a bezvýznamný byl proto takový návrh, který by vzešel jen od dlužníka samého. Z toho důvodu s takovým návrhem dlužníka nepočítal tehdejší povinný formulář návrhu (a vyhláška č. 191/2017 Sb.). S účinností od 1.6.2019 (novelou provedenou zákonem č. 31/2019 Sb.) je odstraněna forma oddlužení prováděného výhradně plněním splátkového kalendáře i její fakultativní kombinovaná forma a nahrazena nově koncipovanou formou kombinovanou, takže nadále jsou přípustné dva možné způsoby oddlužení: 1) zpeněžením majetkové podstaty a 2) plněním splátkového kalendáře se zpeněžením majetkové podstaty, které je primární formou oddlužení v tom smyslu, že insolvenční soud musí schválit oddlužení (je-li přípustné) jedině v této formě, pokud věřitelé nerozhodnou svým hlasováním, že oddlužení bude provedeno zpeněžením majetkové podstaty ad 1). Těmto aktuálním možným formám oddlužení je přizpůsobena kolonka II. formuláře určená pro vyjádření návrhu dlužníka ohledně způsobu oddlužení [třebaže tímto návrhem si dlužník nemůže vynutit zvolení jím preferované formy oddlužení, neboť o té rozhodnou věřitelé a jinak insolvenční soud způsobem výše uvedeným, tedy zvolením formy ad 2)] .

Specifika společného návrhu manželů

Jestliže dlužníci-manželé podají společný návrh na povolení oddlužení podle § 394a IZ (viz výklad v části Společné oddlužení manželů), pak

  • - jejich označení ve formuláři a vyplnění údajů ad b) a c) shora musí být provedeno vůči každému z nich, přičemž oba společně pak vyznačí navrhovaný způsob oddlužení; jelikož manželé, kteří podali společný návrh na povolení oddlužení, mají po celou dobu trvání insolvenčního řízení (od 1. 7. 2017 nikoli již jen po dobu trvání řízení o jejich návrhu a po dobu trvání účinků oddlužení) postavení nerozlučných společníků a považují se za jediného dlužníka, je pojmově vyloučeno, aby po tu dobu měli každý odlišného zvoleného zástupce (jehož by označili v návrhu), tj. mohou – pro tuto dobu, jakožto jediný dlužník – zmocnit ke svému zastupování jen jednoho shodného (společného) zástupce,
  • - jejich společný návrh musí obsahovat výslovné prohlášení, že souhlasí s tím, aby všechen jejich majetek byl pro účely schválení oddlužení (od 1.6.2019 již v kterékoli jeho formě) považován za majetek ve společném jmění manželů podpisy obou manželů u tohoto prohlášení musejí být úředně ověřeny (§ 394a odst. 2 IZ).

Nutno dodat, že jakkoli posledně zmíněné prohlášení manželů podle § 394a odst. 2 IZ evidentně má být obsahovou náležitostí jejich společného návrhu, uvedená vyhláška a podle ní zpracovaný formulář návrhu s ním zacházejí jako s povinnou přílohou návrhu [viz § 17 odst. 2 písm. i) vyhlášky č. 191/2017 Sb.].

K tomu viz usnesení Vrchního soudu v Praze v usnesení sp. zn. KSPH 68 INS 5697/20143, 3 VSPH 693/2014-A ze dne 1. 9. 20124 (citace z odůvodnění):

"Požadavek výslovného prohlášení manželů – dlužníků předepsaného v § 394a IZ (že souhlasí s tím, aby všechen jejich majetek byl pro účely schválení oddlužení zpeněžením majetkové podstaty [Pozn. od 1.6.2019 pro účely oddlužení v jakékoli jeho formě] považován za majetek ve společném jmění manželů) představuje povinnou obsahovou náležitost jejich společného návrhu na povolení oddlužení, nikoli jejich společného insolvenčního návrhu.

Nahrávám...
Nahrávám...